Enhedslisten ikke med i budgetforlig i Region Nordjylland

Enhedslisten ikke med i budgetforlig
  • Enhedslisten er ikke med i et kommende budgetforlig. Det har været en fin proces så langt som vi var med – men finansieringen af de udfordringer der er helt økonomisk også i 2024, kan vi ikke acceptere, oplyser gruppeformand  for Enhedslisten Susanne Flydtkjær.
  • Vi ser ind i et svært år hvor der utvivlsomt vil være økonomiske hængepartier fra 2023, hvor hospitaler og anden virksomhed i regionen har mere end svært ved at opnå budgetbalance.
  • Det er afgørende at der er mest mulig arbejdsro og konsolidering af vores hospitalsvæsen, som allerede i år slås for at få budgetterne til at holde.
  • For enhedslisten har det været afgørende at uligheden i sundhed ikke bliver forværret – og at der ikke reduceres på de puljer der i de seneste år har været afsat til at bedre arbejdsmiljøet og mindske kapacitetspresset. Vi  pegede på at den “opsparing” der er til udflytning til det Ny Universitetshospital i højere grad kunne bringes i spil – vel vidende at det lægger pres på kommende budgetår.
  • Det synspunkt står vi desværre alene med, hvorfor vi har forladt forhandlingerne.
Yderligere oplysninger :
Susanne Flydtkjær